Nyheter

Arla fortsätter att satsa på Inkuberabolaget try me

try me:s första betalande kund heter Arla. Livsmedelsjätten har använt try me:s innovativa produkt från start då de valde att delta i det betatestprogram try me lanserade. Nu väljer Arla att fortsätta satsa på bolaget.
– Jättekul. Arla har trott på både oss och produkten från första stund. Att de vill fortsätta använda tjänsten ser vi som en bekräftelse på att den är attraktiv, säger try me:s Anna Holmgren.

I appen tryme lägger företag upp olika erbjudanden och formulerar fyra valfria frågor som man vill att användarna ska besvara. Användarna laddar i sin tur ned appen, fyller i uppgifter om ålder, kön samt var man bor och kan därefter ta del av olika erbjudanden. Alla produkter och tjänster i try me är kostnadsfria – motprestationen är att besvara de fyra frågorna. Företaget får sedan en rapport med vad de som har testat deras produkt eller tjänst har svarat uppdelat på kön, ålder och postnummer – en marknadsundersökning i mobilen.

För Arla är appen ett sätt att få snabb återkoppling från sina konsumenter.  Per Andersson är Customer Marketing Manager på Arla.
– Nu senast behövde jag snabbt få några specifika insikter i hur en av våra produkter brukar konsumeras. Det fanns varken tid eller pengar att genomföra en traditionell marknadsundersökning, så istället lät jag try me ställa frågan i samband med att jag lät konsumenter prova produkten. Inom ett par veckor hade jag fått tydliga svar på mina funderingar.

För Anna Holmgren och Louise Kallenberg på try me fortsätter nu arbetet med att erbjuda produkten parallellt till användare och kund. Och man ser ingen begränsning vad gäller bransch och geografi.
– Vi tänker brett och bearbetar både stora och små kunder. Att vi nu lyckats knyta Arla till oss ger bra med energi att arbeta vidare, säger Louise Kallenberg.

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


onsdag 3 april

Pinball Brothers släpper ABBA – flipperspelet

Örebroföretaget Pinball Brothers är Europas största tillverkare av flipperspel. Efter succéerna Alien och Queen, baserat på den brittiska supergruppen, lanserar de nu ett flipperspel i samarbete med ABBA. – Faktum är att det faktiskt var de som tog den första kontakten, säger grundaren och vd:n, Daniel Janson. Eller för att vara exakt – det var Bennys son, Ludvig, som hörde av sig. Han är också är flipperspelsfantast.

torsdag 21 mars

Inkubera och deb. bjuder in till styrelseutbildning

Hur säkerställer man att styrelsearbetet fungerar i praktiken? Vilken roll och vilket ansvar har egentligen en styrelse? Vilka personliga risker finns det med att sitta i styrelse? Inkubera och Stockholmsbaserade deb. – ett företag som specialiserat sig på styrelseutbildningar – arrangerar styrelseutbildningen styrelseledamot” på Creative House i Örebro.

torsdag 21 mars

Tillväxtverket stöttar Arta Systems med 1,1 mkr

Inkubatorföretaget Arta Systems stöttas av Tillväxtverket med 1,1 miljoner kronor. Finansieringen gäller en förstudie för ett digitalt visualiseringsverktyg som ska tydliggöra möjligheter och utmaningar för svensk livsmedelsproduktion. Konkret syftar verktyget till att göra det lättare för offentliga beslutsfattare att skapa hållbara strategier och öka självförsörjningsgraden. "Stödet betyder mycket för oss, säger Cecilia Fendin, medgrundare och produktansvarig på Arta Systems. Nu ska vi kartlägga behoven i detalj tillsammans med ett antal regioner. Om vi kan göra hela matkedjan tydligare och mer greppbar, skapar det bättre förutsättningar för framtidens mat."

tisdag 19 mars

Monetax gör redovisningen av kryptovaluta enkel och transparent

På grund av ny EU-lagstiftning kommer Skatteverket att granska en handel med kryptovaluta extra noga i år. Ungefär en halv miljon svenskar äger bitcoin och annan krypto, men bara en minoritet av dem brukar redovisa sina försäljningar. En av orsakerna är att det är oerhört komplicerat. Monetax har dock byggt en programvara som löser problemet. – Med vår hjälp blir våra kunders affärer i krypto tydliga och transparenta, berättar Johannes Norrbacka på Monetax. EU:s nya lagstiftning innebär stora möjligheter för oss.