Nyheter

Arla fortsätter att satsa på Inkuberabolaget try me

try me:s första betalande kund heter Arla. Livsmedelsjätten har använt try me:s innovativa produkt från start då de valde att delta i det betatestprogram try me lanserade. Nu väljer Arla att fortsätta satsa på bolaget.
– Jättekul. Arla har trott på både oss och produkten från första stund. Att de vill fortsätta använda tjänsten ser vi som en bekräftelse på att den är attraktiv, säger try me:s Anna Holmgren.

I appen tryme lägger företag upp olika erbjudanden och formulerar fyra valfria frågor som man vill att användarna ska besvara. Användarna laddar i sin tur ned appen, fyller i uppgifter om ålder, kön samt var man bor och kan därefter ta del av olika erbjudanden. Alla produkter och tjänster i try me är kostnadsfria – motprestationen är att besvara de fyra frågorna. Företaget får sedan en rapport med vad de som har testat deras produkt eller tjänst har svarat uppdelat på kön, ålder och postnummer – en marknadsundersökning i mobilen.

För Arla är appen ett sätt att få snabb återkoppling från sina konsumenter.  Per Andersson är Customer Marketing Manager på Arla.
– Nu senast behövde jag snabbt få några specifika insikter i hur en av våra produkter brukar konsumeras. Det fanns varken tid eller pengar att genomföra en traditionell marknadsundersökning, så istället lät jag try me ställa frågan i samband med att jag lät konsumenter prova produkten. Inom ett par veckor hade jag fått tydliga svar på mina funderingar.

För Anna Holmgren och Louise Kallenberg på try me fortsätter nu arbetet med att erbjuda produkten parallellt till användare och kund. Och man ser ingen begränsning vad gäller bransch och geografi.
– Vi tänker brett och bearbetar både stora och små kunder. Att vi nu lyckats knyta Arla till oss ger bra med energi att arbeta vidare, säger Louise Kallenberg.

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


onsdag 27 november

EMBRACE Safety växer: ”Vi hjälper polis, kommuner och fastighetsbolag att minska brottsligheten.”

I centrala Örebro ligger Embrace Safety som verkar inom en alldeles egen nisch. Med hjälp av sin digitala plattform får polis, kommuner och fastighetsbolag en överblick var brott och situationer som skapat otrygghet har begåtts. Det gör att de sätta in förebyggande insatser för att tryggheten ökar och brottsligheten minskar. Företaget har en stadig kundtillväxt sedan starten 2018. – Nu finns vi i 76 kommuner. Parallellt med att nya kunder tillkommer, har vi också breddat vårt erbjudande till dem vi redan har, säger vd Johan Rydberg.

måndag 25 november

Stora nedskärningar hotar Sveriges företagsinkubatorer – Inkubera en av många drabbade

Finansieringen för de 32 företagsinkubatorer som ingår i det nationella inkubatorsprogrammet är hotad, då Vinnova har aviserat en sänkning från 110 till 70 miljoner. Detta riskerar att även drabba den regionala inkubatorn Inkubera. – Blir den aviserade neddragningen verklighet, innebär det tyvärr att vi tvingas göra besparingar, vilket skulle drabba såväl de innovativa tillväxtföretagen som regionen i stort. Sedan starten har våra företag bidragit med fler än 3 000 arbetstillfällen och dragit in mer än 900 miljoner kronor i skatteintäkter till Örebroregionen.

måndag 18 november

Simon på DRONEAB vill ersätta fyrverkerier med drönarshower

Simon Svensson från Örebro är en av landets mest erfarna drönaroperatörer. Genom sitt bolag DRONEAB har han inspekterat fler kraftledningar från luften än kanske någon annan. Inspektionerna sker dock främst på sommarhalvåret. Under årets mörkaste månader sökte han – och fann – ett annat användningsområde för sina drönarkunskaper. Med egna drönarshower kommer han att kunna erbjuda marknaden ett spektakulärt och hållbart alternativ till traditionella fyrverkerier. – Drönarshower är stort i många delar av världen, men hittills har vi inte sett några i Sverige, säger Simon. Det är det jag tänker ändra på, säger han.

tisdag 12 november

Samarbete mellan offentliga och privata aktörer krävs om Örebroregionen ska öka tillgången på riskkapital

En ny studie visar hur offentliga aktörer skulle kunna göra insatser för att öka tillgången på riskvilligt kapital för startups, scaleups och tillväxtföretag i Örebroregionen. – Tillgången på den här typen av kapital för är central för regionens utveckling. Vi har nu initierat en förstudie som visar att vi inte är där vi vill vara, men att vi kan ta oss dit genom ett tätt samarbete mellan privata och offentliga aktörer, säger Victor Sunnliden, vd för RÖIAB (Region Örebro Innovation AB).