Nyheter

Arla fortsätter att satsa på Inkuberabolaget try me

try me:s första betalande kund heter Arla. Livsmedelsjätten har använt try me:s innovativa produkt från start då de valde att delta i det betatestprogram try me lanserade. Nu väljer Arla att fortsätta satsa på bolaget.
– Jättekul. Arla har trott på både oss och produkten från första stund. Att de vill fortsätta använda tjänsten ser vi som en bekräftelse på att den är attraktiv, säger try me:s Anna Holmgren.

I appen tryme lägger företag upp olika erbjudanden och formulerar fyra valfria frågor som man vill att användarna ska besvara. Användarna laddar i sin tur ned appen, fyller i uppgifter om ålder, kön samt var man bor och kan därefter ta del av olika erbjudanden. Alla produkter och tjänster i try me är kostnadsfria – motprestationen är att besvara de fyra frågorna. Företaget får sedan en rapport med vad de som har testat deras produkt eller tjänst har svarat uppdelat på kön, ålder och postnummer – en marknadsundersökning i mobilen.

För Arla är appen ett sätt att få snabb återkoppling från sina konsumenter.  Per Andersson är Customer Marketing Manager på Arla.
– Nu senast behövde jag snabbt få några specifika insikter i hur en av våra produkter brukar konsumeras. Det fanns varken tid eller pengar att genomföra en traditionell marknadsundersökning, så istället lät jag try me ställa frågan i samband med att jag lät konsumenter prova produkten. Inom ett par veckor hade jag fått tydliga svar på mina funderingar.

För Anna Holmgren och Louise Kallenberg på try me fortsätter nu arbetet med att erbjuda produkten parallellt till användare och kund. Och man ser ingen begränsning vad gäller bransch och geografi.
– Vi tänker brett och bearbetar både stora och små kunder. Att vi nu lyckats knyta Arla till oss ger bra med energi att arbeta vidare, säger Louise Kallenberg.

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


måndag 31 mars

Vi söker en ny ansvarig för vårt Prepare–program

Vår nuvarande ansvarige för Prepare-programmet, Malin Storm, styr flyttlasset mot Göteborg och vi söker nu en ersättare. Som ansvarig för Prepare-programmet blir du en viktig kugge i Inkubera-teamet och du kommer att arbeta med människor som står i begrepp att starta – eller just har startat – ett nytt innovativt företag. I regel är du deras första kontakt med Inkubera och du kommer att fungera som ett tidigt bollplank för exempelvis idéutveckling och prospektering av affärsidéer.

torsdag 27 mars

Steamforce innovation minskar smittspridning av multiresistenta bakterier

Örebro-företaget Steamforce har en lösning som minskar risken för spridning av multiresistenta bakterier på sjukhus och vårdinrättningar. WHO klassar multiresistenta bakterier som ett av största globala hoten mot vår hälsa. Bara i Sverige drabbas årligen cirka 76 000 personer av vårdrelaterade infektioner. Forskningsstudier visar att handfat med tillhörande vattenlås är en av de viktigaste smittkällorna till vårdrelaterade infektioner och utbrott. Men genom att ersätta de befintliga handfaten med en egenutvecklad modell menar Steamforce – med stöd av kliniska studier – att man kan minska spridningen av de skadliga bakterierna.

måndag 24 mars

Nominera till SKAPA-priset – vi söker årets bästa idé

SKAPA-priset till Alfred Nobels minne är Sveriges ledande innovationstävling. Nu kan du nominera dig själv eller någon annan till SKAPA-priset eller SKAPA talang och får chansen att bli länsvinnare och representera Örebro län i den stora riksfinalen. Vi behöver din nominering senast 30 maj.

måndag 17 mars

Förändring i Inkuberas ledning, information från Inkuberas styrelse

Styrelsen för Inkubera har beslutat att genomföra en förändring i verksamhetens ledning i samband med att bolaget nu går in i en ny utvecklingsfas med nya behov. Efter fyra år slutar Fredrik Stenman som vd på Inkubera. Bakgrunden till förändringen är ett nytt innovationslandskap som kräver en strategisk omställning med fokus på att utveckla nya profilområden för att skapa internationell attraktionskraft samt att stärka samarbeten inom innovationsstödsystemet.