Inkuberabolaget EIMS 2C har knutit ett nytt avtal med Karlskoga Motorsportvecka. Under sommarens späckade event 15-19 juni kommer EIMS mobila applikation förenkla informationshanteringen för tusentals besökare.
– Det här samarbetet känns jättekul. Då vi lanserar version 1 av vår produkt under 2016 blir Motorsportsveckan en bra möjlighet för oss att både bygga varumärke och knyta nya kontakter, säger EIMS 2C VD Pierre Rågstad.
EIMS 2C är ett unikt system för elektronisk informationshantering för event och mässor – nationellt och internationellt. I stället för att samla exempelvis broschyrer och program i pappersform kan besökare enkelt och effektivt samla informationen digitalt. Karlskoga Motorsportvecka är ett evenemang där besökarna kommer att ha varierande behov av olika typer av information.
– Att få möta den här efterfrågan och visa upp vårt system känns därför väldigt bra. Nu hoppas vi att så många som möjligt kommer att använda appen som sin primära kanal för information före, under och efter Motorsportveckan.
– Samtidigt hoppas vi givetvis att partners, offentliga verksamheter och företag i Karlskoga inser vilken effektiv kanal detta är.
Att det är Karlskoga som tar detta steg överraskar inte Pierre Rågstad. Staden ligger tekniskt i framkant och vågar satsa.
– Den här branschen är i vissa fall lite tekniskt underutvecklad och därför behövs det aktörer som Motorsportveckan och Karlskoga Promotion som vågar testa nytt.
För Karlskoga Motorsportvecka blir detta ett sätt att ytterligare förbättra servicen för besökarna.
– Eims 2C:s produkt kommer att lyfta Motorsportveckans för såväl våra partners som för besökare, men också för att kommunen ska kunna tydliggöra arrangemanget och Karlskoga, säger Karlskoga Promotions VD, Pialill Ring.