En stor majoritet av Inkubera-företaget ger organisationen högsta betyg på frågan ”I vilken utsträckning skulle du rekommendera Inkubera till en kollega eller vän”. Samtliga företag uppger även att Inkubera bidrag till viss eller i hög utsträckning har bidragit till deras utveckling.
Inkubera genomför varje år en så kallad NSP-mätning (Net Promotor Score) vilket är det tuffaste etablerade kundnöjdhets indexet. Bara betyg 9 och 10 på en tiogradig skala ger pluspoäng i mätningen. Inkuberas NPS för 2024 hamnade på 83 på en skala som sträcker sig från – 100 till + 100.
– NPS på 83 är jättehögt, så vi är såklart glada över det förtroende som våra företag visar oss. Att betyget har legat stabilt på drygt 80 i flera år nu, är extra glädjande, säger Inkuberas vd, Fredrik Stenman.
Företagen har även fått svara på frågan i vilken utsträckning Inkubera bidragit till deras utveckling. De flesta företagen angav ”i hög utsträckning”.
– Även detta är bra betyg som indikerar att vi faktiskt lyckas med det som är viktigaste med vår verksamhet, att företagen kan utvecklas och växa på ett hållbart sätt, säger Fredrik Stenman
Utöver de två frågorna har Inkuberas företag fått chansen att skriva en kommentar om vad de tycker om stödet från Inkubera. Här är ett axplock:
”Jag får så otroligt fint stöd i utvecklingen av min idé. Tips och kontakter som har varit ovärderliga för mig!”
”I de fall där Inkubera kan bidra med hjälp är det ovärderligt. Som start-up och nybliven företagare kan det vara utmanande att navigera bland de olika hinder och möjligheter som uppstår i början.”
”Teamet på Inkubera är ett väldigt kompetent och trevligt gäng, och det har varit enormt lärorikt att få ta del av start-up programmet och nätverket som det gett. Jag skulle rekommendera alla nystartade företag att ta hjälp av Inkubera, tidigt i processen.”
”Har hjälpt oss ta bolaget till nya höjder som varit mycket mycket långsammare och kanske inte genomförbart utan Inkubera.”