Nyheter

Inkubera-bolagen mer nöjda än någonsin

28 Inkubera-bolags vilja att rekommendera Inkubera på en skala 1 – 10. 24 av dem gav Inkubera högsta betyg.

Den senaste NPS-mätningen (Net Promoter Score) ger Inkubera det bästa resultatet i företagets historia. Av de 28 bolag som svarade på enkäten gav 24 bolag betyget 10 av 10 möjliga. De övriga bolagen angav 8:or och 9:or.
– Fantastiskt uppmuntrande säger vice vd, Fredrik Stenman. Såväl fast anställda medarbetare som alla våra inhyra coacher och experter har del i detta. Huvudfokus för oss är att bolagen växer och utvecklas, vilket vi ser tydliga tecken på. Att de är så nöjda med vår insatser för öka deras tillväxt, tolkar vi som ett bevis på att vi bidrar till deras framgångar.

Frågan till företagen löd: ”I hur grad på en skala 1–10 skulle du rekommendera Inkubera till en vän eller kollega.” Det sammanvägda betyget våren 2019 landade på 93, vilket är en rejäl ökning från förra mätningen då indexet var 82.
– Net Promoter Score är en tuff metod att mäta kundnöjdhet eftersom enstaka mindre nöjda kunder drar ner indexet rejält. 82 var en bra siffra, men 93 är förstås ännu bättre, menar Fredrik.

Fredrik tror att en lustfylld inställning till att utveckla affärerna är en av nycklarna till de
höga betygen.
– Vi har lagt fokus på att hjälpa företagen att utveckla sina affärsmodeller, snarare än att få dem att skriva tunga verksamhetsplaner. Vi vill vara lyhörda för bolagens behov, men samtidigt ta med dem på en resa och där de ibland kan bli överraskade. Vi hittar ofta nya utmaningar och möjligheter som de inte har tänkt på tidigare.

Inkuberas uppgift är att hjälpa innovativa bolag att växa ännu snabbare. Nöjda bolag är bra, men ändå bara ett steg på vägen, menar Fredrik.
– Det allra viktigaste är att företagen växer och utvecklas. Vi bidrar genom att tillsammans med bolagen vässa deras affärsmodeller, hjälpa dem att få in nytt kapital och ge löpande affärscoachning. Resultatet av våra insatser – alltså bolagens tillväxt – håller vi på att kika närmare på just nu. Vi återkommer, lovar han.

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


torsdag 12 september

TwopartID inleder samarbete med SFF Stöldskyddsföreningen

TwopartID är ett före detta Inkubera företag som har gjort det möjligt för parterna i ett telefonsamtal att identifiera sig för varandra. Bolaget har nu inlett ett samarbete med Stöldskyddsföreningen. – Ända sedan starten har vi arbetat för att bekämpa telefonbedrägerier, säger vd Lisa Hasselgren. Samarbetet med SSF Stöldskyddsföreningen är ett viktigt steg för att nå vår vision.

tisdag 27 augusti

Årets finalister i SKAPA-priset är här

Snart utser vi länsvinnaren i SKAPA-priset, Sveriges största innovationstävling. Länsvinnare får 30 000 kr och går dessutom går till riksfinal med chans att vinna en halv miljon. I Örebro län kan Inkubera tack vare samarbete med våra sponsorer även utse tre finalister som vi ger extra uppmärksamhet och som dessutom vinner 10 000 kr.

onsdag 21 augusti

Örebroföretagets plattform har potential att revolutionera programutvecklingen

Örebroföretaget Nornor har skapat en plattform som gör att programutveckling kan ske på mindre än halva tiden. Timmy Silesmos erfarenheter som tekniskt ansvarig hos ledande spelutvecklare och som lösningsarkitekt på Amazon, ligger till grund för plattformen som automatiskt skapar all nätverkskod och alla säkerhetsuppdateringar. Timmy och kollegorna på Nornor, Lukas Sandholm Duberg och Nimer Björnberg, siktar högt. – Vi är ensamma om en lösning som vi nu patentsöker. Om vi lyckas hela vägen, kan världens programvaruutveckling förändras i grunden, säger Timmy.

tisdag 20 augusti

Genombrott för Deligate – har tecknat avtal med Carrefour

Tidigare Inkubera-företaget Deligate har fått ett genombrott på en europeiska marknaden och tecknat ett avtal med den franska livsmedelsjätten Carrefour. Avtalet innebär att Deligates verktyg för datum- och prissänkning kommer att finnas i Carrefour Belgiens största butiker och bli en central lösning i kedjans arbete för att halvera matsvinnet, berättar Deligate i ett pressmeddelande. – Avtalet med Carrefour är enormt betydelsefullt för oss, inte minst ekonomiskt, säger vd Adam Vikström.