Nyheter

Innovationscheckar – ett sätt öka takten i ditt utvecklingsprojekt

Från och med april förmedlar Inkubera Vinnovas innovationscheckar i Örebro län. Checkarna kan användas till att finansera insatser som gör att innovativa utvecklingsprojekt snabbare kan ge goda med säkra resultat. Innovationscheckarna kan exempelvis användas till teknik- och marknadsundersökningar, tillgång till labb och testbäddar eller hjälp att utveckla en IP-strategi. Driver du ett utvecklingsprojekt som skulle vara hjälpt av någon av dessa insatser så passa på. Antalet innovationscheckar som betalas i år ut är begränsat.

Ni kan ta den av en innovationscheck om ni är ett aktiebolag eller en ekonomisk förening med färre än 250 anställda, en omsättning på max 500 mkr och en balansomslutning som inte överstiger 430 mkr. Dessutom skall projektet vara hållbart enligt agenda 2030  Maxbeloppet för de innovationscheckar vi kommer att betala ut i år är 100 000 kr per bolag.

Innovationscheckarna finansieras av Vinnova. I Region Örebro län ansvarar vi på Inkubera för förmedlingen.

Klicka här för att läsa mer och för att anmäla ert intresse.

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


tisdag 14 januari

Milmed lanserar kosttillskott som främjar ett friskare åldrande

Med fyra patent och omfattande vetenskapliga studier som publicerats i ett tjugotal vetenskapliga tidskrifter, lanserar nu Örebro-företaget Milmed Unico kosttillskottet AgeViva. Den grundläggande substansen i produkten är jästceller som behandlats med elektromagnetiska millimetervåglängder. – Våra studier visar positiva effekter på neurodegenerativa sjukdomar samt på en rad andra symptom förknippade med åldrande, säger företagets vd, Thomas Lenz.

onsdag 11 december

Företagen ger Inkubera toppbetyg

En stor majoritet av Inkubera-företaget ger organisationen högsta möjliga betyg på frågan ”I vilken utsträckning skulle du rekommendera Inkubera till en kollega eller vän”. Samtliga företag uppger även att Inkubera bidrag till viss eller i hög utsträckning har bidragit till deras utveckling.

torsdag 5 december

Truckzter växlar upp: Camilla Wallin tar plats som styrelseordförande

Den Stockholmsbaserade tech-VD:n och affärsängeln Camilla Wallin är sedan ett par månader tillbaka styrelseordförande i Inkubera-bolaget Truckzter. En av orsakerna till att Camilla tackade ja till erbjudandet är Truckzters tydliga hållbarhetsprofil. – Jag jobbar bara med impact-bolag, säger Camilla. Visst tycker jag om att bygga och skala upp bolag, men jag vill att det ska göra någon skillnad för världen och för mina barn som håller på att växa upp.

onsdag 4 december

Arta Systems ett steg närmare lansering: ”Vår kunskap om kunderna har ökat enormt”

Arta Systems utvecklar ett digitalt visualiseringsverktyg som ska göra det lättare för beslutsfattare inom offentlig sektor att fatta välgrundade beslut kring bland annat matproduktion, självförsörjning och krisberedskap. Tack vare Tillväxtverkets stöd på 1,1 mkr har Arta System kunnat kartlägga vilka behov som landets regioner har. – Stödet har gett oss chansen att verkligen gå på djupet i frågorna och lära oss mer om regionernas behov. Vår kunskap har ökat avsevärt, vilket gör det möjligt för oss att lansera en ännu bättre produkt, säger Cecilia Fendin på Arta Systems. Nästa år planerar vi för att lansera vårt verktyg.