När Modebranschens dag arrangerades i Stockholm i veckan var Inkuberabolaget Splitgrid en av de inbjudna talarna.
– Många var nyfikna på vårt erbjudande och vi fick väldigt bra respons på vår dragning. Det känns positivt, säger Splitgrids VD, Göran Eriksson.
Det är Habit, modebranschens egen tidning, som en dag om årets arrangerar Modebranschens dag. Här lyfts aktuella branschfrågor fram, och i år var ett tema ”Lönsamma butiker”, vilket stämmer bra överens med Splitgrids affärsidé. Splitgrid läser av butikers kassasystem och fördelar intäkterna mellan butiker och leverantörer i takt med att varorna säljs.
– Det var många butiker och leverantörer på plats i publiken. Från större modevarumärken som Lexington till mindre butiksägare. Ett perfekt tillfälle för oss att nå ut med Splitgrid, säger Göran Eriksson.
Göran Eriksson stod på scenen tillsammans med talare från starka varumärken som Fjällräven, Zalando och Minimarket.
– Vi fick med oss några riktigt bra kontakter som det blir spännande att följa upp, säger Göran Eriksson.
Modebranschens Dag arrangerades den 19:e oktober på Meetingroom i Stockholm.