Nyheter

Nytt koncept utmanar inom mobil marknadskommunikation

Nu lanserar Inkuberabolaget try me AB appen och tjänsten som kombinerar mobil marknadsföring med en kort marknadsundersökning. Appen finns tillgänglig för iOS på App Store och är starten för ett nationellt betatestprogram där storföretag som Arla Foods och Löfbergs Lila redan är med.
– Här kan företag kommunicera med sina kunder på ett effektivt sätt, men också få värdefull återkoppling på sin verksamhet. Samtidigt får konsumenterna ta del av mängder av gratiserbjudanden, säger Anna Holmgren som är en av grundarna till tjänsten.

try me gör det möjligt för företag att nå ut och lära känna sina kunder med en helt och hållet mobil lösning. Konceptet går enkelt ut på att företag lägger upp gratiserbjudanden till konsumenter och formulerar fyra korta frågor som de vill ha svar på. Det kan handla om allt från kvalitet, upplevelse och service till annan spontan respons på nya och befintliga produkter och tjänster. Konsumenten laddar i sin tur ned appen och kan därefter ta del av de olika erbjudandena. Alla produkter och tjänster i try me är kostnadsfria för konsumenten – motprestationen är att ge spontan feedback genom att besvara de korta frågorna om det erbjudande man har fått och testat.

– Mobilen är en självklar del i tillvaron och om företagen vill nå sina befintliga och nya kunder behöver de finnas i deras fickor, säger Anna Holmgren som är en av grundarna till tjänsten.

Konceptet lanseras genom ett betatestprogram

Bakom try me står halvsystrarna Anna Holmgren och Louise Kallenberg Beckmann. Efter en aktiv utveckling, med konsumentens och företagens behov i fokus, tas nu det första steget ut på marknaden i form av ett nationellt betatestprogram. Programmet innebär att marknaden är med och formar den färdiga versionen som lanseras i februari. I betatestprogrammet kan både företag och konsumenter kostnadsfritt testa och ge feedback på konceptet under en viss period. För företagen blir det här en unik möjlighet att nå ut mobilt till befintliga och nya kunder och få direkt feedback på vad de tycker här och nu om deras produkter eller tjänster. Konsumenterna på sin sida kan testa på gratiserbjudanden och ge direkt respons på ett enkelt och meningsfullt sätt.

– Flera stora nationella företag har tackat ja till att delta i programmet från start, och det ska bli väldigt spännande att se hur konceptet och appen nu tas emot av konsumenterna nationellt, säger Anna Holmgren.

Ladda ner try me här och läs mer på www.trymeapp.se

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


torsdag 19 juni

Amphi-tech säkerställer vattenkvalitén med hjälp av innovativ teknik

I lilla Åsbro i södra Närke ligger Amphi-tech, ett braschledande företag som hjälper svenska kommuner att besiktiga och rengöra sina dricksvattenreservoarer. Tack vare sin innovativa teknik som bland annat innefattar inspektions- och städrobotar, har man kunnat etablera sig även i Norge, Finland och Estland. – Den typ av robotar som vi använder fanns tidigare bara inom försvaret och för att inspektera oljeplattformar. Ingen hade tidigare tänkt på att man kunde sänka ner dem i vattenreservoarer, säger bolagets vd, Martin Pehrson.

tisdag 10 juni

ÖrebroTech vill göra regionen till Sveriges nästa stora technav

Förhoppningsvis står techsektorn i Örebro län står inför ett stort kliv framåt. Med lanseringen av ÖrebroTech, tar Region Örebro Innovation tillsammans med Örebro kommun, Inkubera och Business Region Örebro ett krafttag för att stärka samverkan, innovation och tillväxt inom länets snabbt växande techbransch. – Vi ser en enorm potential i Örebro läns techsektor. Med ÖrebroTech vill vi koppla ihop företag, talanger och investerare i ett dynamiskt och inkluderande kluster, säger Victor Sunnliden, vd på Region Örebro Innovation AB och tillförordnad vd på Inkubera.

onsdag 4 juni

Välkommen Ruxandra!

Med gedigna erfarenheter från snabbväxande startups och kompetens inom bland annat affärsutveckling, marknad och försäljning, har Ruxandra Bocaciu de verktyg som krävs för att axla rollen som ny Prepare-ansvarig på Inkubera. Hon blir den första kontakten för nya företag på väg in i Inkuberasfären. Ruxandra är förväntansfull. – Jag är värderingsdriven och trivs allra bäst när jag får stötta andra. Att starta ett nytt företag innebär att förverkliga en dröm som tar en både på företagsresa och en personlig resa. Jag älskar att få finnas med i den skärningspunkten, säger hon.

måndag 12 maj

Inkubera söker ny vd

Vi på Inkubera står inför en spännande utvecklingsresa. Med sikte på 2029 ska vi fördjupa vår roll som en regionalt förankrad inkubator i nationell framkant, med ett tydligt bidrag till internationell konkurrenskraft. Det handlar om att stödja fler innovativa bolag från hela länet, särskilt inom tillämpad AI, Life Science och hållbar teknik, samt att bygga ett ekosystem där idéer snabbt kan växa till skalbara företag. Vi söker en ledare som med mod, nyfikenhet och samarbetsförmåga kan ta Inkubera in i nästa utvecklingsfas – tillsammans med ett starkt team, en engagerad styrelse och ett brett nätverk av aktörer inom akademi, näringsliv och offentlig sektor.