Nyheter

Nytt koncept utmanar inom mobil marknadskommunikation

Nu lanserar Inkuberabolaget try me AB appen och tjänsten som kombinerar mobil marknadsföring med en kort marknadsundersökning. Appen finns tillgänglig för iOS på App Store och är starten för ett nationellt betatestprogram där storföretag som Arla Foods och Löfbergs Lila redan är med.
– Här kan företag kommunicera med sina kunder på ett effektivt sätt, men också få värdefull återkoppling på sin verksamhet. Samtidigt får konsumenterna ta del av mängder av gratiserbjudanden, säger Anna Holmgren som är en av grundarna till tjänsten.

try me gör det möjligt för företag att nå ut och lära känna sina kunder med en helt och hållet mobil lösning. Konceptet går enkelt ut på att företag lägger upp gratiserbjudanden till konsumenter och formulerar fyra korta frågor som de vill ha svar på. Det kan handla om allt från kvalitet, upplevelse och service till annan spontan respons på nya och befintliga produkter och tjänster. Konsumenten laddar i sin tur ned appen och kan därefter ta del av de olika erbjudandena. Alla produkter och tjänster i try me är kostnadsfria för konsumenten – motprestationen är att ge spontan feedback genom att besvara de korta frågorna om det erbjudande man har fått och testat.

– Mobilen är en självklar del i tillvaron och om företagen vill nå sina befintliga och nya kunder behöver de finnas i deras fickor, säger Anna Holmgren som är en av grundarna till tjänsten.

Konceptet lanseras genom ett betatestprogram

Bakom try me står halvsystrarna Anna Holmgren och Louise Kallenberg Beckmann. Efter en aktiv utveckling, med konsumentens och företagens behov i fokus, tas nu det första steget ut på marknaden i form av ett nationellt betatestprogram. Programmet innebär att marknaden är med och formar den färdiga versionen som lanseras i februari. I betatestprogrammet kan både företag och konsumenter kostnadsfritt testa och ge feedback på konceptet under en viss period. För företagen blir det här en unik möjlighet att nå ut mobilt till befintliga och nya kunder och få direkt feedback på vad de tycker här och nu om deras produkter eller tjänster. Konsumenterna på sin sida kan testa på gratiserbjudanden och ge direkt respons på ett enkelt och meningsfullt sätt.

– Flera stora nationella företag har tackat ja till att delta i programmet från start, och det ska bli väldigt spännande att se hur konceptet och appen nu tas emot av konsumenterna nationellt, säger Anna Holmgren.

Ladda ner try me här och läs mer på www.trymeapp.se

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


måndag 31 mars

Vi söker en ny ansvarig för vårt Prepare–program

Vår nuvarande ansvarige för Prepare-programmet, Malin Storm, styr flyttlasset mot Göteborg och vi söker nu en ersättare. Som ansvarig för Prepare-programmet blir du en viktig kugge i Inkubera-teamet och du kommer att arbeta med människor som står i begrepp att starta – eller just har startat – ett nytt innovativt företag. I regel är du deras första kontakt med Inkubera och du kommer att fungera som ett tidigt bollplank för exempelvis idéutveckling och prospektering av affärsidéer.

torsdag 27 mars

Steamforce innovation minskar smittspridning av multiresistenta bakterier

Örebro-företaget Steamforce har en lösning som minskar risken för spridning av multiresistenta bakterier på sjukhus och vårdinrättningar. WHO klassar multiresistenta bakterier som ett av största globala hoten mot vår hälsa. Bara i Sverige drabbas årligen cirka 76 000 personer av vårdrelaterade infektioner. Forskningsstudier visar att handfat med tillhörande vattenlås är en av de viktigaste smittkällorna till vårdrelaterade infektioner och utbrott. Men genom att ersätta de befintliga handfaten med en egenutvecklad modell menar Steamforce – med stöd av kliniska studier – att man kan minska spridningen av de skadliga bakterierna.

måndag 24 mars

Nominera till SKAPA-priset – vi söker årets bästa idé

SKAPA-priset till Alfred Nobels minne är Sveriges ledande innovationstävling. Nu kan du nominera dig själv eller någon annan till SKAPA-priset eller SKAPA talang och får chansen att bli länsvinnare och representera Örebro län i den stora riksfinalen. Vi behöver din nominering senast 30 maj.

måndag 17 mars

Förändring i Inkuberas ledning, information från Inkuberas styrelse

Styrelsen för Inkubera har beslutat att genomföra en förändring i verksamhetens ledning i samband med att bolaget nu går in i en ny utvecklingsfas med nya behov. Efter fyra år slutar Fredrik Stenman som vd på Inkubera. Bakgrunden till förändringen är ett nytt innovationslandskap som kräver en strategisk omställning med fokus på att utveckla nya profilområden för att skapa internationell attraktionskraft samt att stärka samarbeten inom innovationsstödsystemet.