Nyheter

Nytt koncept utmanar inom mobil marknadskommunikation

Nu lanserar Inkuberabolaget try me AB appen och tjänsten som kombinerar mobil marknadsföring med en kort marknadsundersökning. Appen finns tillgänglig för iOS på App Store och är starten för ett nationellt betatestprogram där storföretag som Arla Foods och Löfbergs Lila redan är med.
– Här kan företag kommunicera med sina kunder på ett effektivt sätt, men också få värdefull återkoppling på sin verksamhet. Samtidigt får konsumenterna ta del av mängder av gratiserbjudanden, säger Anna Holmgren som är en av grundarna till tjänsten.

try me gör det möjligt för företag att nå ut och lära känna sina kunder med en helt och hållet mobil lösning. Konceptet går enkelt ut på att företag lägger upp gratiserbjudanden till konsumenter och formulerar fyra korta frågor som de vill ha svar på. Det kan handla om allt från kvalitet, upplevelse och service till annan spontan respons på nya och befintliga produkter och tjänster. Konsumenten laddar i sin tur ned appen och kan därefter ta del av de olika erbjudandena. Alla produkter och tjänster i try me är kostnadsfria för konsumenten – motprestationen är att ge spontan feedback genom att besvara de korta frågorna om det erbjudande man har fått och testat.

– Mobilen är en självklar del i tillvaron och om företagen vill nå sina befintliga och nya kunder behöver de finnas i deras fickor, säger Anna Holmgren som är en av grundarna till tjänsten.

Konceptet lanseras genom ett betatestprogram

Bakom try me står halvsystrarna Anna Holmgren och Louise Kallenberg Beckmann. Efter en aktiv utveckling, med konsumentens och företagens behov i fokus, tas nu det första steget ut på marknaden i form av ett nationellt betatestprogram. Programmet innebär att marknaden är med och formar den färdiga versionen som lanseras i februari. I betatestprogrammet kan både företag och konsumenter kostnadsfritt testa och ge feedback på konceptet under en viss period. För företagen blir det här en unik möjlighet att nå ut mobilt till befintliga och nya kunder och få direkt feedback på vad de tycker här och nu om deras produkter eller tjänster. Konsumenterna på sin sida kan testa på gratiserbjudanden och ge direkt respons på ett enkelt och meningsfullt sätt.

– Flera stora nationella företag har tackat ja till att delta i programmet från start, och det ska bli väldigt spännande att se hur konceptet och appen nu tas emot av konsumenterna nationellt, säger Anna Holmgren.

Ladda ner try me här och läs mer på www.trymeapp.se

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


onsdag 19 juni

Uppskattat meetup kring blockchain, krypto och rekrytering

Fredagen 14 juni höll Inkubera ett meetup på Creative House. Ett 20-tal personer från Inkubera-företag och övrigt nätverket slöt upp. Johannes Norrbacka från Monetax höll en uppskattad föreläsning om blockchain och kryptovaluta och Raman Ramalingam delade med sig av sinden datadrivna metod för rekrytering till startups som gjort att han har stora delar av världen som arbetsfält. – Det är kul att se hur Inkubera-företagen nätverkar och utbyter erfarenheter, säger Inkuberas vd, Fredrik Stenman. Det här är ett av sätten vi arbetar för att bygga en community.

onsdag 29 maj

Ny period för Vinnovas innovationscheckar

Nu öppnar en period för Vinnovas innovationscheckar. I Örebro län är det som Inkubera förmedlar dem till länets företag.  Nu finns chansen att ta del av nya innovationscheckar på upp till 100.000 kronor och infrastrukturcheckar på upp till 400.000 kronor. Små- och medelstora företag kan ta del av checkarna som kan användas inom tre områden – affärsutveckling, Infrastruktur (ex labb och demoanläggningar) samt Immateriella tillgångar. Sista dag för en intresseanmälan är 5 juni.

tisdag 28 maj

Kostnadsfria exportmöjligheter för företag som vill växa

Driver du ett innovativt företag som vill skala upp med hjälp med hjälp av export. Nu finns tre EU-projekt som erbjuder kostnadsfri hjälp att komma ut på exportmarknader. Projekten leds av Norrköping Science Park men även företag i Örebro län är välkomna att söka.

torsdag 16 maj

Skolado motverkar mobbning och psykisk ohälsa på fler än 50 skolor

Med "världens roligaste" digitala enkäter får skolbarn på drygt 50 svenska skolor berätta hur de trivs på skolan. Lärare och skolledning får snabbt sammanställningar av hur eleverna trivs och kan sätta in åtgärder om det behövs. Grundaren Ismael Hamoudi, som själv hade många kompisar som mådde dåligt under skoltiden, menar att Skolado gör stor skillnad för eleverna på de skolor där verktyget finns. "Att svara på Skolados frågor tar fem minuter och eleverna tycker att det är kul. Det gör att skolorna kan göra undersökningen ofta. Ett barn som inte mår bra måste få hjälp snabbt."