Nyheter

Nytt koncept utmanar inom mobil marknadskommunikation

Nu lanserar Inkuberabolaget try me AB appen och tjänsten som kombinerar mobil marknadsföring med en kort marknadsundersökning. Appen finns tillgänglig för iOS på App Store och är starten för ett nationellt betatestprogram där storföretag som Arla Foods och Löfbergs Lila redan är med.
– Här kan företag kommunicera med sina kunder på ett effektivt sätt, men också få värdefull återkoppling på sin verksamhet. Samtidigt får konsumenterna ta del av mängder av gratiserbjudanden, säger Anna Holmgren som är en av grundarna till tjänsten.

try me gör det möjligt för företag att nå ut och lära känna sina kunder med en helt och hållet mobil lösning. Konceptet går enkelt ut på att företag lägger upp gratiserbjudanden till konsumenter och formulerar fyra korta frågor som de vill ha svar på. Det kan handla om allt från kvalitet, upplevelse och service till annan spontan respons på nya och befintliga produkter och tjänster. Konsumenten laddar i sin tur ned appen och kan därefter ta del av de olika erbjudandena. Alla produkter och tjänster i try me är kostnadsfria för konsumenten – motprestationen är att ge spontan feedback genom att besvara de korta frågorna om det erbjudande man har fått och testat.

– Mobilen är en självklar del i tillvaron och om företagen vill nå sina befintliga och nya kunder behöver de finnas i deras fickor, säger Anna Holmgren som är en av grundarna till tjänsten.

Konceptet lanseras genom ett betatestprogram

Bakom try me står halvsystrarna Anna Holmgren och Louise Kallenberg Beckmann. Efter en aktiv utveckling, med konsumentens och företagens behov i fokus, tas nu det första steget ut på marknaden i form av ett nationellt betatestprogram. Programmet innebär att marknaden är med och formar den färdiga versionen som lanseras i februari. I betatestprogrammet kan både företag och konsumenter kostnadsfritt testa och ge feedback på konceptet under en viss period. För företagen blir det här en unik möjlighet att nå ut mobilt till befintliga och nya kunder och få direkt feedback på vad de tycker här och nu om deras produkter eller tjänster. Konsumenterna på sin sida kan testa på gratiserbjudanden och ge direkt respons på ett enkelt och meningsfullt sätt.

– Flera stora nationella företag har tackat ja till att delta i programmet från start, och det ska bli väldigt spännande att se hur konceptet och appen nu tas emot av konsumenterna nationellt, säger Anna Holmgren.

Ladda ner try me här och läs mer på www.trymeapp.se

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


onsdag 27 november

EMBRACE Safety växer: ”Vi hjälper polis, kommuner och fastighetsbolag att minska brottsligheten.”

I centrala Örebro ligger Embrace Safety som verkar inom en alldeles egen nisch. Med hjälp av sin digitala plattform får polis, kommuner och fastighetsbolag en överblick var brott och situationer som skapat otrygghet har begåtts. Det gör att de sätta in förebyggande insatser för att tryggheten ökar och brottsligheten minskar. Företaget har en stadig kundtillväxt sedan starten 2018. – Nu finns vi i 76 kommuner. Parallellt med att nya kunder tillkommer, har vi också breddat vårt erbjudande till dem vi redan har, säger vd Johan Rydberg.

måndag 25 november

Stora nedskärningar hotar Sveriges företagsinkubatorer – Inkubera en av många drabbade

Finansieringen för de 32 företagsinkubatorer som ingår i det nationella inkubatorsprogrammet är hotad, då Vinnova har aviserat en sänkning från 110 till 70 miljoner. Detta riskerar att även drabba den regionala inkubatorn Inkubera. – Blir den aviserade neddragningen verklighet, innebär det tyvärr att vi tvingas göra besparingar, vilket skulle drabba såväl de innovativa tillväxtföretagen som regionen i stort. Sedan starten har våra företag bidragit med fler än 3 000 arbetstillfällen och dragit in mer än 900 miljoner kronor i skatteintäkter till Örebroregionen.

måndag 18 november

Simon på DRONEAB vill ersätta fyrverkerier med drönarshower

Simon Svensson från Örebro är en av landets mest erfarna drönaroperatörer. Genom sitt bolag DRONEAB har han inspekterat fler kraftledningar från luften än kanske någon annan. Inspektionerna sker dock främst på sommarhalvåret. Under årets mörkaste månader sökte han – och fann – ett annat användningsområde för sina drönarkunskaper. Med egna drönarshower kommer han att kunna erbjuda marknaden ett spektakulärt och hållbart alternativ till traditionella fyrverkerier. – Drönarshower är stort i många delar av världen, men hittills har vi inte sett några i Sverige, säger Simon. Det är det jag tänker ändra på, säger han.

tisdag 12 november

Samarbete mellan offentliga och privata aktörer krävs om Örebroregionen ska öka tillgången på riskkapital

En ny studie visar hur offentliga aktörer skulle kunna göra insatser för att öka tillgången på riskvilligt kapital för startups, scaleups och tillväxtföretag i Örebroregionen. – Tillgången på den här typen av kapital för är central för regionens utveckling. Vi har nu initierat en förstudie som visar att vi inte är där vi vill vara, men att vi kan ta oss dit genom ett tätt samarbete mellan privata och offentliga aktörer, säger Victor Sunnliden, vd för RÖIAB (Region Örebro Innovation AB).