Nu lanserar Inkuberabolaget try me AB appen och tjänsten som kombinerar mobil marknadsföring med en kort marknadsundersökning. Appen finns tillgänglig för iOS på App Store och är starten för ett nationellt betatestprogram där storföretag som Arla Foods och Löfbergs Lila redan är med.
– Här kan företag kommunicera med sina kunder på ett effektivt sätt, men också få värdefull återkoppling på sin verksamhet. Samtidigt får konsumenterna ta del av mängder av gratiserbjudanden, säger Anna Holmgren som är en av grundarna till tjänsten.
try me gör det möjligt för företag att nå ut och lära känna sina kunder med en helt och hållet mobil lösning. Konceptet går enkelt ut på att företag lägger upp gratiserbjudanden till konsumenter och formulerar fyra korta frågor som de vill ha svar på. Det kan handla om allt från kvalitet, upplevelse och service till annan spontan respons på nya och befintliga produkter och tjänster. Konsumenten laddar i sin tur ned appen och kan därefter ta del av de olika erbjudandena. Alla produkter och tjänster i try me är kostnadsfria för konsumenten – motprestationen är att ge spontan feedback genom att besvara de korta frågorna om det erbjudande man har fått och testat.
– Mobilen är en självklar del i tillvaron och om företagen vill nå sina befintliga och nya kunder behöver de finnas i deras fickor, säger Anna Holmgren som är en av grundarna till tjänsten.
Konceptet lanseras genom ett betatestprogram
Bakom try me står halvsystrarna Anna Holmgren och Louise Kallenberg Beckmann. Efter en aktiv utveckling, med konsumentens och företagens behov i fokus, tas nu det första steget ut på marknaden i form av ett nationellt betatestprogram. Programmet innebär att marknaden är med och formar den färdiga versionen som lanseras i februari. I betatestprogrammet kan både företag och konsumenter kostnadsfritt testa och ge feedback på konceptet under en viss period. För företagen blir det här en unik möjlighet att nå ut mobilt till befintliga och nya kunder och få direkt feedback på vad de tycker här och nu om deras produkter eller tjänster. Konsumenterna på sin sida kan testa på gratiserbjudanden och ge direkt respons på ett enkelt och meningsfullt sätt.
– Flera stora nationella företag har tackat ja till att delta i programmet från start, och det ska bli väldigt spännande att se hur konceptet och appen nu tas emot av konsumenterna nationellt, säger Anna Holmgren.
Ladda ner try me här och läs mer på www.trymeapp.se