Inkuberas årliga kundundersökning är precis avslutad. Trenden med mycket nöjda företag håller i sig. 15 svarade på frågan i vilken utsträckning de skulle rekommendera Inkubera till en kollega eller vän. Samtliga företag gav Inkubera betyget 8–10 på en 10-gradig skala. De allra flesta bolagen gav Inkubera högsta möjliga betyg.
– Jag tycker att undersökningen visar att vårt sätt att bedriva affärscoachning fungerar, säger vd Fredrik Stenman. Vi lägger stort fokus på utveckling av affärsmodellen. Våra handplockade affärscoacher har en nära relation med företagen och när det finns behov kallar vi in specialistkompetens inom affärskritiska områden. Det allra viktigaste är förstås att företagen utvecklas och växer och det ser vi också många bevis på.
Undersökningen är gjord enligt modellen NPS (Net Promoter Score) – ett lika väletablerat och tufft sätt att mäta kundnöjdhet. Det uträknade NPS-värdet kan hamna någonstans mellan -100 och + 100. För Inkuberas del hamnade värdet på höga +79.