Nyheter

Positiv exit för iBinder

iBinder har efter ett år som Inkuberabolag nu gjort exit. iBinders digitala projekthanteringssystem, som idag är en helt molnbaserad mjukvara, bygger på samma enkla logik som den analoga projektpärmen och har framgångsrikt kunnat möta såväl byggbranschen som andra branschers behov av dokumenthantering.

– Vi är mycket glada över iBinder och hur bolaget har utvecklats under året. Nu när de finns de etablerade på den nordiska marknaden ska det bli spännande att följa deras vidare internationella expansion, säger Inkuberas VD Mikael Melitshenko.

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


tisdag 14 januari

Milmed lanserar kosttillskott som främjar ett friskare åldrande

Med fyra patent och omfattande vetenskapliga studier som publicerats i ett tjugotal vetenskapliga tidskrifter, lanserar nu Örebro-företaget Milmed Unico kosttillskottet AgeViva. Den grundläggande substansen i produkten är jästceller som behandlats med elektromagnetiska millimetervåglängder. – Våra studier visar positiva effekter på neurodegenerativa sjukdomar samt på en rad andra symptom förknippade med åldrande, säger företagets vd, Thomas Lenz.

onsdag 11 december

Företagen ger Inkubera toppbetyg

En stor majoritet av Inkubera-företaget ger organisationen högsta möjliga betyg på frågan ”I vilken utsträckning skulle du rekommendera Inkubera till en kollega eller vän”. Samtliga företag uppger även att Inkubera bidrag till viss eller i hög utsträckning har bidragit till deras utveckling.

torsdag 5 december

Truckzter växlar upp: Camilla Wallin tar plats som styrelseordförande

Den Stockholmsbaserade tech-VD:n och affärsängeln Camilla Wallin är sedan ett par månader tillbaka styrelseordförande i Inkubera-bolaget Truckzter. En av orsakerna till att Camilla tackade ja till erbjudandet är Truckzters tydliga hållbarhetsprofil. – Jag jobbar bara med impact-bolag, säger Camilla. Visst tycker jag om att bygga och skala upp bolag, men jag vill att det ska göra någon skillnad för världen och för mina barn som håller på att växa upp.

onsdag 4 december

Arta Systems ett steg närmare lansering: ”Vår kunskap om kunderna har ökat enormt”

Arta Systems utvecklar ett digitalt visualiseringsverktyg som ska göra det lättare för beslutsfattare inom offentlig sektor att fatta välgrundade beslut kring bland annat matproduktion, självförsörjning och krisberedskap. Tack vare Tillväxtverkets stöd på 1,1 mkr har Arta System kunnat kartlägga vilka behov som landets regioner har. – Stödet har gett oss chansen att verkligen gå på djupet i frågorna och lära oss mer om regionernas behov. Vår kunskap har ökat avsevärt, vilket gör det möjligt för oss att lansera en ännu bättre produkt, säger Cecilia Fendin på Arta Systems. Nästa år planerar vi för att lansera vårt verktyg.