Nyheter

TwopartID inleder samarbete med SFF Stöldskyddsföreningen

Lisa Hasselgren, vd på TwopartID.

TwopartID är ett före detta Inkubera företag som har gjort det möjligt för parterna i ett telefonsamtal att identifiera sig för varandra. Bolaget har nu inlett ett samarbete med Stöldskyddsföreningen.
– Ända sedan starten har vi arbetat för att bekämpa telefonbedrägerier, säger vd Lisa Hasselgren. Samarbetet med SSF Stöldskyddsföreningen är ett viktigt steg för att nå vår vision.

TwopartID (eller Securifid som företaget tidigare hette) var ett Inkubera-företag under 2021 och 2022. Deras digitala lösning gör att det går att säkerställa både identiteten och organisationstillhörigheten på den talar med.
Sedan några veckor tillbaka, samarbetar bolaget med SFF Stöldskyddsföreningen.

– SFF Stöldskyddsföreningen kommer från och med nu att marknadsföra vår tjänst mot privatpersoner, medan vi själva fortsätter att erbjuda den till företagsmarknaden. Vi är övertygade om att vårt nya samarbete kommer att stärka trovärdigheten för vår tjänst Säkra Samtal ytterligare, säger Lisa Hasselgren.SFF Stöldskyddsförening menar att Säkra samtal blir ett viktigt tillskott i deras verksamhet.

– I en tid då telefonbedrägerier ökar i omfattning och sofistikerade bedrägerimetoder blir allt vanligare, ttar vi med detta samarbete ett betydelsefullt steg mot att säkerställa skyddet för privatpersoner. Säkra Samtal är en del av vår satsning på att skydda våra medborgare från fallgroparna i den digitala världen, säger Thomas Brühl, vd för SSF Stöldskyddsföreningen.

Flera betydelsefulla organisationer är redan kopplade till tjänsten, inklusive Brottsofferjouren. Via Säkra Samtal kan Brottsofferjouren identifiera sig för brottsutsatta, vittnen och anhöriga som kontaktas via telefon, vilket ökar tillgängligheten och tryggheten för de som söker stöd.

Appen Säkra Samtal är helt kostnadsfri för privatpersoner att använda. Företag kan ansluta sig till tjänsten mot en avgift.

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


tisdag 14 januari

Milmed lanserar kosttillskott som främjar ett friskare åldrande

Med fyra patent och omfattande vetenskapliga studier som publicerats i ett tjugotal vetenskapliga tidskrifter, lanserar nu Örebro-företaget Milmed Unico kosttillskottet AgeViva. Den grundläggande substansen i produkten är jästceller som behandlats med elektromagnetiska millimetervåglängder. – Våra studier visar positiva effekter på neurodegenerativa sjukdomar samt på en rad andra symptom förknippade med åldrande, säger företagets vd, Thomas Lenz.

onsdag 11 december

Företagen ger Inkubera toppbetyg

En stor majoritet av Inkubera-företaget ger organisationen högsta möjliga betyg på frågan ”I vilken utsträckning skulle du rekommendera Inkubera till en kollega eller vän”. Samtliga företag uppger även att Inkubera bidrag till viss eller i hög utsträckning har bidragit till deras utveckling.

torsdag 5 december

Truckzter växlar upp: Camilla Wallin tar plats som styrelseordförande

Den Stockholmsbaserade tech-VD:n och affärsängeln Camilla Wallin är sedan ett par månader tillbaka styrelseordförande i Inkubera-bolaget Truckzter. En av orsakerna till att Camilla tackade ja till erbjudandet är Truckzters tydliga hållbarhetsprofil. – Jag jobbar bara med impact-bolag, säger Camilla. Visst tycker jag om att bygga och skala upp bolag, men jag vill att det ska göra någon skillnad för världen och för mina barn som håller på att växa upp.

onsdag 4 december

Arta Systems ett steg närmare lansering: ”Vår kunskap om kunderna har ökat enormt”

Arta Systems utvecklar ett digitalt visualiseringsverktyg som ska göra det lättare för beslutsfattare inom offentlig sektor att fatta välgrundade beslut kring bland annat matproduktion, självförsörjning och krisberedskap. Tack vare Tillväxtverkets stöd på 1,1 mkr har Arta System kunnat kartlägga vilka behov som landets regioner har. – Stödet har gett oss chansen att verkligen gå på djupet i frågorna och lära oss mer om regionernas behov. Vår kunskap har ökat avsevärt, vilket gör det möjligt för oss att lansera en ännu bättre produkt, säger Cecilia Fendin på Arta Systems. Nästa år planerar vi för att lansera vårt verktyg.