Nyheter

TwopartID inleder samarbete med SFF Stöldskyddsföreningen

Lisa Hasselgren, vd på TwopartID.

TwopartID är ett före detta Inkubera företag som har gjort det möjligt för parterna i ett telefonsamtal att identifiera sig för varandra. Bolaget har nu inlett ett samarbete med Stöldskyddsföreningen.
– Ända sedan starten har vi arbetat för att bekämpa telefonbedrägerier, säger vd Lisa Hasselgren. Samarbetet med SSF Stöldskyddsföreningen är ett viktigt steg för att nå vår vision.

TwopartID (eller Securifid som företaget tidigare hette) var ett Inkubera-företag under 2021 och 2022. Deras digitala lösning gör att det går att säkerställa både identiteten och organisationstillhörigheten på den talar med.
Sedan några veckor tillbaka, samarbetar bolaget med SFF Stöldskyddsföreningen.

– SFF Stöldskyddsföreningen kommer från och med nu att marknadsföra vår tjänst mot privatpersoner, medan vi själva fortsätter att erbjuda den till företagsmarknaden. Vi är övertygade om att vårt nya samarbete kommer att stärka trovärdigheten för vår tjänst Säkra Samtal ytterligare, säger Lisa Hasselgren.SFF Stöldskyddsförening menar att Säkra samtal blir ett viktigt tillskott i deras verksamhet.

– I en tid då telefonbedrägerier ökar i omfattning och sofistikerade bedrägerimetoder blir allt vanligare, ttar vi med detta samarbete ett betydelsefullt steg mot att säkerställa skyddet för privatpersoner. Säkra Samtal är en del av vår satsning på att skydda våra medborgare från fallgroparna i den digitala världen, säger Thomas Brühl, vd för SSF Stöldskyddsföreningen.

Flera betydelsefulla organisationer är redan kopplade till tjänsten, inklusive Brottsofferjouren. Via Säkra Samtal kan Brottsofferjouren identifiera sig för brottsutsatta, vittnen och anhöriga som kontaktas via telefon, vilket ökar tillgängligheten och tryggheten för de som söker stöd.

Appen Säkra Samtal är helt kostnadsfri för privatpersoner att använda. Företag kan ansluta sig till tjänsten mot en avgift.

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


måndag 12 maj

Inkubera söker ny vd

Vi på Inkubera står inför en spännande utvecklingsresa. Med sikte på 2029 ska vi fördjupa vår roll som en regionalt förankrad inkubator i nationell framkant, med ett tydligt bidrag till internationell konkurrenskraft. Det handlar om att stödja fler innovativa bolag från hela länet, särskilt inom tillämpad AI, Life Science och hållbar teknik, samt att bygga ett ekosystem där idéer snabbt kan växa till skalbara företag. Vi söker en ledare som med mod, nyfikenhet och samarbetsförmåga kan ta Inkubera in i nästa utvecklingsfas – tillsammans med ett starkt team, en engagerad styrelse och ett brett nätverk av aktörer inom akademi, näringsliv och offentlig sektor.

fredag 9 maj

Flexdrive skapar nya hållbara tjänster kring bilinnehav

De flesta bilar står stilla ungefär 22 av dygnets 24 timmar. Trots detta halveras deras värde på bara tre år. Ragnar Sethson har arbetat som konsult inom digitalisering, IT och affärsmodeller i över 16 år. Med sitt nya bolag Flexdrive utmanas etablerade sanningar kring bilägande och långa leasingkontrakt genom digitalisering. – Vi har skapat lösningar kring bilinnehav som är mer flexibla, mer hållbara och mer fördelaktiga för plånboken, säger han.

torsdag 8 maj

Inkubera slussade 3,9 miljoner kronor från Vinnova till Örebroregionens företag

Sedan 2022 har Inkubera förmedlad så kallade innovationscheckar från Vinnova till företag i Örebro län. När nu projektet håller på att gå i mål – det avslutas september 2025 – kan vi konstatera att hela 3,9 miljoner kronor har kommit företagen till del. – Min bedömning är att innovationscheckarna har gjort stor nytta. Många bolag har fått hjälp att utveckla sin verksamhet på ett sätt som de annars inte hade haft svårt att klara helt på egen hand, säger Julie Ammer, verksamhetscontroller på Inkubera, som ansvarat för projektet.

onsdag 30 april

Maptun 2.0 – Örebroföretaget växer på flera ledder

Maptun skalar upp på flera sätt. Den första september lämnar de sina gamla lokaler på 1200 kvm för helt nya på 4 000 kvm. Flytten gör det möjligt att ta emot fler kunder plats samtidigt som företaget fortsätter att expandera på exportmarknaderna, som idag står för 65 % av omsättningen. – Jag har haft förmånen att få arbeta med många väldigt duktiga människor som har hjälpt mig att lyfta blicken och sätta djärvare mål. Att jag nu står i nästan färdiga lokaler hade förmodligen inte skett utan samarbetet med Inkubera.